شناسه پست: 227
بازدید: 623

 






یافتن شغل پردرآمد بازاریابی دیجیتال در سال 2021 کار سختی نیست. مدت هاست که بازاریابی به روش سنتی انجام نمی شود. ظهور رایانه ها ، تلفن های همراه و سایر دستگاه های هوشمند ، تمرکز افراد بیشتری را به سمت بازاریابی دیجیتال سوق داده است. بنابراین امروزه ، بازاریابی دیجیتال به یکی از اساسی ترین قسمت های هر تجارت تبدیل شده است. در سال 2021 دیگر مهم نیست که تجارت شما چقدر بزرگ است. حتی یک مغازه کوچک در گوشه بازار نیاز به راه اندازی یک تجارت آنلاین دارد تا در جهانی مملو از رقابت فروش موفق شود. در این مقاله ، ما می خواهیم سه شغل را به بازاریابان دیجیتال معرفی کنیم که می توانند با استفاده از آنها درآمد خود را در سال 2021 افزایش دهند و تجارت خود را گسترش دهند.

 

بازاریابی دیجیتال یک معامله دو طرفه است
از زمان های بسیار قدیم تا به امروز ، صاحبان مشاغل از تاثیری که بازاریابی در رشد مشاغل و رشد درآمد آنها داشته آگاه بوده اند. در نتیجه ، استفاده از روشهایی مانند تبلیغات تلویزیونی ، فروش تلفنی و حتی اهدای جوایز به خریداران رواج یافت ؛ اما با ظهور دستگاه های الکترونیکی ، این نوع بازاریابی چندان جذاب به نظر نمی رسید. در نتیجه ، بسیاری از بازاریابان سنتی تصمیم گرفتند پوسته قدیمی خود را دور بریزند و در قالب جدید به کار خود ادامه دهند.

به این ترتیب مشاغل مختلفی در این زمینه ایجاد شد که هرکسی با هر سطح تحصیلات می توانست از آنها بهره ببرد. سفره های گسترده ای که هرکسی بسته به اندازه خود می تواند از آن لذت ببرد. اما نکته مهم این است که استفاده از این مشاغل و اشتغال در آنها منجر به کسب درآمد می شود در صورت وجود تخصص کافی در این زمینه. این تخصص سال به سال متفاوت است و با پیشرفت تکنولوژی و رشد رقبا شکل جدیدی به خود می گیرد. به همین دلیل ، هر ساله باید درباره پردرآمدترین مشاغل تحقیق کنید تا از مهارت و تخصص خود در این زمینه برای افزایش درآمد استفاده کنید.

۱)

مدیر بازاریابی دیجیتال
مدیر بازاریابی دیجیتال شخصی است که وظیفه مدیریت گروهی از بازاریابان را بر عهده دارد. این گروه از بازاریابان برای دستیابی به هدفی خاص با هم همکاری می کنند. این اهداف معمولاً به صورت دوره ای تنظیم می شوند و دارای یک بازه زمانی خاص هستند.

 

مدیر بازاریابی دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟
به طور کلی ، مدیر بازاریابی دیجیتال وظیفه دارد اهداف بازاریابی شرکت را در هر دوره تعیین کند. به عبارت دیگر ، چنین شخصی وظیفه دارد با گفتگو با مدیران شرکت و تعیین خط مشی آنها در ماه ، فصل ، دوره شش ماهه یا سال آینده اهداف مورد نظر را برای فروش و عرضه محصولات شرکت تعیین کند. به این ترتیب او می تواند برای این دوره زمانی برنامه ریزی کند و تکلیف هر بازاریاب را تعیین کند. البته در بیشتر موارد ، نقشه راه و برنامه ریزی باید با مشورت بازاریاب انجام شود تا هرکدام با توجه به تجربه و تخصص خود بتوانند این مجسمه را شکل دهند.

مدیر بازاریابی علاوه بر تعیین اهداف و برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف ، مسئولیت نظارت بر موفقیت برنامه را دارد. به عبارت دیگر ، در پایان هر دوره یا در حین کار ، مدیر بازاریابی دیجیتال وظیفه دارد میزان موفقیت تیم را در رسیدن به اهداف شرکت بررسی کند و در صورت لزوم ، راه پیشرفت را اصلاح کند. مدیر بازاریابی دیجیتال می تواند این کار را با تجزیه و تحلیل فعالیت ها و استفاده از ابزارهای موجود انجام دهد.

 

مدیر بازاریابی دیجیتال چه فرصت هایی دارد؟
امروزه تقریباً همه شرکت ها دارای بخش بازاریابی هستند. بدون شک بخشی از این بخش به بازاریابی دیجیتال اختصاص دارد. در نتیجه ، هر یک از آنها به کسی نیاز دارند که بتواند بازاریابان را مدیریت کند و شرکت را در پایان هر دوره به اهداف خود برساند. البته ، در بسیاری از موارد ، شرکت ها ترجیح می دهند از بین بازاریابان باتجربه خود مدیر بازاریابی دیجیتال انتخاب کنند. بنابراین می توان گفت که تا حدی این شغل نوعی ارتقا است.

 

دامنه حقوق مدیر بازاریابی دیجیتال در سال 2021 چقدر است؟
در سطح جهانی ، یک مدیر بازاریابی دیجیتال ، بسته به تخصص و مهارت خود ، می تواند سالانه حدود 50 تا 104 هزار دلار درآمد کسب کند. اما متوسط ​​حقوق سالانه 73000 دلار است. واضح است که هرچه مدیر و بازاریابی دیجیتال در انجام این کار تجربه و مهارت بیشتری داشته باشد ، حقوق وی نیز بالاتر خواهد بود.

 

از کجا بفهمم این شغل برای من مناسب است یا نه؟
یک مدیر بازاریابی دیجیتال با درآمد بالا ، تله ای است که ممکن است بیشتر مردم را فریب دهد و آنها را تا مرز نابودی پیش ببرد. این که شما بازاریاب خوبی هستید و می توانید وظایفی را که مدیر به شما محول می کند به خوبی انجام دهید دلیل بر توانایی شما در مدیر شدن نیست. مدیر بودن نیاز به توانایی برنامه ریزی دارد ، خصوصاً در وقت و بودجه. برای این کار باید از مسئولیت بالایی برخوردار باشید و بتوانید شکست را تحمل کنید.

همه مدیران بازاریابی دیجیتال تجربه بسیار طولانی در بازاریابی و مدیریت مشاغل کوچک دارند. بنابراین شما باید تجربه کاری داشته باشید. البته ممکن است برای بعضی از شرکت ها تعداد سالها مهم نباشد. آنچه مهم است بازدهی است که در طول سالها به دست آورده اید. بنابراین اگر چندین سال تجربه بازاریابی دیجیتال دارید و همیشه به مدیران خود پیشنهادات سازنده ای برای بهتر شدن کارها می دهید ، می توانید خود را در سمت مدیر بازاریابی دیجیتال تصور کنید. برای بهبود عملکرد خود می توانید دوره هایی را در این نوع مدیریت شرکت کنید یا از تجربه دیگران بهره مند شوید.